آسانسور الکترو صنعت

آسانسور الکترو صنعت

سرویس و نگهداری و تعمیر انواع آسانسور های خانگی و اداری و تجاری...
آسانسور الکترو صنعت

آسانسور الکترو صنعت

سرویس و نگهداری و تعمیر انواع آسانسور های خانگی و اداری و تجاری...

معرفی شغل نصاب و تعمیرکار آسانسور

صنعت ساخت و ساز با صنعت آسانسور رابطه بسیار نزدیکی دارند. آسانسور یکی از ابزار اصلی و تکمیلی هر ساختمانی به خصوص برج ها و ساختمان های بلند می باشد. وجود متخصصانی چون نصاب و تعمیرکار آسانسور در این عرصه بسیار حیاتی و ضروری است.

نصاب و تعمیرکار آسانسور به نصب، راه اندازی، نگهداری و تعمیر انواع آسانسورها می پردازند. امروزه این صنعت شکل تخصصی به خود گرفته است و افرادی که به آن وارد می شوند، باید آموزش های لازم را ببینند. مراحل نصب یک آسانسور عبارتند از :

  • آهن کشی چاه آسانسور

  • نصب ریل و درب آسانسور

  • مکانیکال اسانسور

  • الکتریکال آسانسور

  • راه اندازی آسانسور

  • تست آسانسور

  • تحویل آسانسور 

در برخی موارد متخصصان آسانسور هر کدام در یکی از بخش های نصب، تعمیر و پشتیبانی (نگهداری) به صورت تخصصی کار می کنند.

هرچه نصاب و تعمیرکار آسانسور از دانش و تجربه بیشتری برخوردار باشد، نصب و تعمیر آسانسور با ایمنی و اطمینان بیشتری انجام می شود. امروزه به صورت مداوم آسانسورهای جدید و مدرن به بازار عرضه می شود که نصاب و تعمیرکار آسانسور باید خود را به روز کرده و با آنها آشنا باشد. از آنجا که قطعات آسانسور به صورت مجزا به ساختمان آورده و در آنجا به هم وصل می شوند، نصاب آسانسور باید از توان بدنی خوبی برای حمل و اتصال این قطعات برخوردار باشد. همچنین نباید از ارتفاع بترسد.

ساعت کاری نصاب و تعمیرکار آسانسور به صورت تمام وقت است. محل کار او در کارخانجات تولید آسانسور یا در ساختمان مشتری است. 


در ادامه برای آشنایی بیشتر با شغل نصب و تعمیر آسانسور اطلاعات کاملی در زمینه وظایف، مهارت و دانش مورد نیاز، تحصیلات لازم و نحوه ورود به شغل، فرصت های شغلی و بازار کار و میزان درآمد نصاب و تعمیرکار آسانسور ارائه می شود.